Suntem ceea ce mâncăm:Diabetul poate fi prevenit prin alimentație!

4-tipuri-de-alimentatie-pe-care-le-poti-avea-intr-o-viata-tu-in-care-te-incadrezi_size1

Un vechi proverb spune: Ești ceea ce mănânci! Iar cu sute de ani în urmă, Hipocrate (cel care a pus bazele medicinei moderne și al cărui jurământ îl rostesc și astăzi medicii) a spus, crezând în puterea corpului de autovindecare: ”Mai întâi nu face rău , lasă mâncarea să-ți fie medicament”.  Nimic mai adevărat, din punctul meu de vedere. Și nu vorbesc din cărți. Vorbesc din propria experiență.

Am 30 de ani. Sunt mămică. Sunt jurnalistă. Cochetez cu blogging-ul (în timpul liber). Și, cireașa de pe tort, pentru a ajunge la serviciu, zilnic fac naveta 35 de kilometri. Deci, un program foarte încărcat. Pentru mine zilele sunt pline. Nu există momente de plictiseală sau de nu am ce face azi. Pe de o parte este plăcut, pentru m-am obișnuit să fiu o persoană activă, iar, prin prisma meseriei, nicio zi nu seamănă cu alta. Însă, pe de altă parte, uneori programul este haotic. Asta mă face să nu respect întotdeauna totul ca la carte. Și aici mă refer, cel mai mult, la programul de mese. Și uite așa ajungem la : ”ești ceea ce mănânci”.

O zi de a mea începe undeva în jurul orei 7.00. Îmi pregătesc fetița pentru grădiniță. Între pachețelul ei, îmbrăcatul…plus mofturile Mirunei ..”nu vreau bluzița aia …aș lua cu mine o jucărie azi la grădi”…sorb o cafea…”făcută la foc automat”  (câteodată este doar o infuzie..cu apă de la cuptorul cu microunde – e mai rapid). Urmează pregătitul meu pentru la serviciu. Îmbrăcat, aranjat (că doar lucrez într-o televiziune și nu se poate oricum). Și gata fuga la maxi taxi. Ajung la serviciu în jurul orei 9.00. Telefoane. Programări.Filmări. Teren. Întors în redacție scris. Printre rânduri înfulec ceva rapid: covrigii de Buzău (de la care, într-o perioadă, m-am îngrășat), sau un iaurt, poate o felie de pizza, rar o comandă mai serioasă de ciorbiță sau felul doi. Trec repede peste că se apropie vremea emisiunii. Pentru ca totul să fie ok urmează o a doua cafea. Ziua trece și deja ceasul arată 18.30. Dacă treburile sunt terminate, plec spre casă. Ajung în jurul orei 20.00. Să mâncăm ceva. De multe ori ”organismul îmi cere” o ciorbiță. Știu, nu e bine seara, dar dacă nici atunci…atunci când?

Și uite așa a trecut ziua. O scurtă recapitulare:esti-ceea-ce-mananci-2

micul dejun = o cafea

gustarea de până în ora prânzului= nimic

prânzul= ce apuc – covrig, iaurt, rar o ciorbă sau felul doi

a doua gustare= a doua cafea

cina= ciorbă sau felul doi (ce a gătit mama)

În concluzie -o alimentație haotică.

Rezultatul îl reprezintă stări de oboseală, lipsă suficientă de concentrare, stres, kilograme în plus(totuși moștenesc o genă bună care momentan mi-a ținut noroc și nu am depășit greutatea indicată cu prea multe kilograme  de care să nu pot scăpa, când mi-am propus).

Revenind la ceea ce a spus Hipocrate am ajuns la concluzia că starea generală este dată de modul în care te alimentezi. Am o viață activă – ceea ce mă ajută să fiu în mișcare, însă alimentația îmi dăunează organismului.  Însă, toate aceste aspecte le-am conștientizat abia de curând. Pe 14 noiembrie a fost Ziua Mondială a Diabetului. O boală foarte răspândită, din păcate întâlnită din ce în ce mai mult la tineri și copii. Aș spune eu,tocmai din cauza acestui program haotic și a alimentației proaste, sau făcute pe fugă. Trist și grav în același timp a fost pentru mine când pe CompleteLife am găsit atât de multe informații despre diabet care, trebuie să recunosc, m-au speriat. Atunci am reacționat. Și am spus. Până aici. Pot să previn, această boală, și toate stările de disconfort pe care le aveam uneori, doar alimentându-mă corect. Mai mult decât atât, trebuie să fiu un exemplu pentru fetița mea, care deși acum se alimentează corect (stă în permanență cu bunica ei care îi respectă toate mesele), mai târziu ar putea să mă urmeze. Așa că de atunci programul meu alimentar stă altfel: în locul cafelei băute dimineața am introdus și un sandviș sănătos cu brânză, salată, ouă, măsline. Prima gustare =un fruct. Pentru prânz am un mic pachet la mine. De obicei un piept de pui cu ceva legume rasol. Sau comand ceva cald. Gustarea a doua uneori este doar un ceai de detoxifiere. Iar cina este alcătuită din ceva mult mai ușor. O salată sau poate paste cu ton. Dacă poftesc la bunătățile mamei, porțiile sunt mult mai mici. Prefer totuși mâncărurile făcute la cuptor, fără grăsimi.

Chiar dacă nu au trecut decât câteva zile, pot spune că deja sunt alt om. Altă alimentație, altă stare! Am lăsat mâncarea să prevină și să trateze toate stările de disconfort. Și deși nu a fost cazul meu, citeam că printr-o alimentație sănătoasă și sport cei care suferă de prediabet pot aduce nivelul glicemiei  la un nivel normal astfel încât boala nu va avansa. Unii specialiști susțin că cei care sunt predispuși spre diabet (având în familie astfel de boală) pot întârzia apariția diabetului chiar și cu zece ani, doar prin alimentație.

Totuși, până să gândim atât de departe, sfatul meu să ne facem timp să mâncăm sănătos!

Complete-Life-680x150px

Anunțuri

O părere la “Suntem ceea ce mâncăm:Diabetul poate fi prevenit prin alimentație!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s